woensdag 28 augustus 2013

Back to school | Hairstyles

In deze post wil ik jullie 5 manieren laten zien om je kapsel een originele draai te geven. Ik heb bewust gekozen voor niet al te speciaal omdat ik het gemakkelijk wilde houden. Uit eigen ervaring weet ik dat je 's ochtends voor school niet zoveel van je kostbare tijd wilt opofferen.


Maandag
Deze eerste look is misschien wel de gemakkelijkste van allemaal. Wat je doet is twee stukjes haar van de linker en rechter kant van je hoofd nemen en die (slordig) samen brengen. Je maakt alles vast met speldjes en klaar.
Wil je er nog dat extra beetje voor doen dan kun je altijd je haar krullen.


 Dinsdag
Wat je hier doet is een stukje van je voorlok nemen en die verdelen in drie gelijke stukjes. Dan begin je te vlechten zoals je normaal zou doen, alleen neem je steeds voor je het rechter stukje van je haar over het middelste legt een beetje haar bij. Je kan dit steeds herhalen tot je de lengte hebt verkregen die je wilt. Je kunt nu gewoon verder vlechten en dan je elastiekje er rond.


 Woensdag
Dit kapsel is eigenlijk hetzelfde als de dot die je maakt met een haardonut. Alleen vervang je de haardonut nu door een sok. Dit kende ik zelf al een tijdje. Je neemt een sok die je niet meer gebruikt en knipt het stukje voor je tenen eraf zodat je een soort van koker krijgt. Je haalt heel je staartje door de sok en het uiteinde van je haar stop je vervolgens weer in de onderkant van je sok. Wat je dan moet dan is moeilijk uit te leggen maar je trekt zo ongeveer je dotje uit de sok. Je kunt alles vastzetten met speldjes of met een elastiekje.



 Donderdag
Dit kun je als variatie gebruiken op "The sock bun" maar als het je niet lukt om die te maken kun je ook een gewone dot maken. Wat er eigenlijk veranderd is dat je een klein stukje haar over laat voor je je dot maakt. Die kun moet je vlecht, met drie stukjes haar, met vier stukjes haar of een vissengraad-vlecht. Dit vlechtje wikkel je om je dot en zet je vast met speldjes.


Vrijdag
 Hier maak je een vissengraad-vlecht achteraan je hoofd. Dit moet ik denk ik niet echt uitleggen, je kunt de stappen op de foto's volgen. 
Ik vind dit echt een leuk idee als je graag je haar los draagt.


Welke van deze 5 gaan jullie dragen naar school?
Groetjes,
Noor

Morgen meer Back to school!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

♥ Bedankt voor je reactie! ♥