zondag 9 februari 2014

Organiseer je bureau

(75) Tumblr
Organiseer je bureau!
Ik kan alleen maar aan een bureau leren als het netjes is, anders lukt het gewoon niet. Aangezien mijn eigen bureau één grote puinhoop is eindig ik vaak op de vloer met mijn boeken. Ik hoop dat een aantal mensen zich hierin herkennen zodat ik niet al te raar klink. Voor deze mensen (en dus ook een beetje mede voor mezelf) heb ik een artikel geschreven over hoe je je bureau makkelijk organiseert. 

1.Deel je lades in
IHeart Organizing: DIY Cereal Box Drawer Dividers
Stickers van wat er in welke la zit is al een groot begin. Schriften in de eerste la kladpapier in de tweede, enzovoort. Meestal blijven er dan één of meerdere "afval laatjes" over waar je steeds alles moet uithalen om er iets in terug te vinden.  Het is een slim idee om je lades in te delen. Je kunt koekendoosjes of theedoosjes beplakken met leuk inpakpapier en dan puzzel je ze in je lade. Potloden bij elkaar, plakband bij elkaar, enzoverder.


2. Archiveer
Personalized Floating Shelves | Apartment Therapy DC
Haal die oude cursussen uit je schuifladekast, orden ze en bewaar ze in een doos. Op deze manier win je weer belangrijke opbergruimte in je kast. Je kunt de dozen in de kelder zetten of als je ze liever toch nog even bij de hand wilt houden op je boekenplank.


3. Deel je werkblad in
Work/Desk/Organization
Uiteindelijk hangt het van persoon tot persoon af hoe hij zijn of haar werkblad het liefste indeelt. Of er spulletjes mogen opstaan of niet. Wat vind jij leuk? 
Hoe minder spullen er op je bureau staan hoe minder afgeleid je bent tijdens het werken daarom probeer ik zoveel mogelijk weg te stoppen.
Een belangrijke tip die ik jullie kan meegeven is je werkblad zoveel mogelijk op te ruimen. Telkens nadat je geleerd of gewerkt hebt even alles weer netjes leggen zodat je na een week niet moet leeft op een vuilnishoop.


4.Laat je inspireren
Outstanding Office Space - oBaz
Knip wat prentjes uit die je inspireren, zoek leuke foto's uit van jij en je vriendinnen en maak er een moodboard van. Wanneer je dan tussen dat zware werk door even opkijkt wordt er meteen een lach op je gezicht getoverd!


Groetjes!
Noor
Vergeet me niet te volgen via bloglovin. Ik denk erover een giveaway te doen bij een zeker aantal volgers.


1 opmerking:

  1. Wat 'n handige tips en mooie foto's! :)
    Mijn bureau is ook altijd een grote chaos haha :p ik zit nu gewoon altijd beneden aan de eettafel te werken, die inmiddels ook steeds voller raakt tot grote ergenis van m'n ouders :p

    BeantwoordenVerwijderen

♥ Bedankt voor je reactie! ♥